2015 m. rugpjūčio 07 d.

Atsakingos verslo politikos Lietuvoje dar trūksta

Straipsnio autorė Diana JANUŠAITĖ kalbino Audronę Alijošiutę


Sparčiai augant vartotojiškumui nesunku pastebėti, kaip nuo to kenčia gamta.Gaminant tam tikras prekes išnaudojama vis daugiau gamtos išteklių. Gamybos metu susikaupusios kenksmingos medžiagos išskiriamos į aplinką.

Dėl to nukenčia ne tik visuomenė, bet ir visa aplinka. Todėl labai svarbu, kad įmonės būtų socialiai atsakingos (ĮSA), t. y. veiktų pagal įstatymus, padėtų spręsti įvairias problemas, o ne jas kurtų.

Naudinga verslui ir aplinkiniams

„Manau, kad ĮSA verslui yra rizikų valdymas. Mes puikiai suprantame, kad šiandien verslas slepia mokesčius, nusižengia teisės aktams. Bet tai tėra tik kažkokie laikini veiksniai, kurie anksčiau ar vėliau sulaukia atsakymo“, – „Šiaulių naujienoms“ sako Lietuvos atsakingo verslo asociacijos (LAVA) Tarybos vadovė Audronė Alijošiutė.

Specialistės teigimu, tos Lietuvos įmonės, kurios padaro daugiau, nei reikalauja įstatymai, yra patrauklesnės Europos Sąjungos ar pasaulio rinkai.

Be to, profesionalūs darbuotojai visada mieliau dirba įmonėje, kurioje yra daugiau socialinių garantijų. Vargu ar ilgai dirbtumėme įstaigoje, kur bet kokiomis sąlygomis siekiama tik uždirbti daugiau pelno.

Atsakomybę vertina dvejopai 

Šiandieninėje visuomenėje tenka išgirsti minčių, kad būti socialiai atsakingam neapsimoka. Pašnekovė su šiuo teiginiu kategoriškai nesutinka. Anot jos, būti atsakingu žmogumi ir būti neatsakingu verslininku – nesuderinama.

„Jeigu aš darbuotojams nemoku teisingo atlyginimo, o tik minimumą, tuomet man tai apsimoka, aišku, kol manęs nepatikrins. O jeigu aš moku ne tik minimalią algą, bet aplamai sukuriu aiškią karjeros sistemą – tuomet pritraukiu kompetentingus darbuotojus ir sukuriu naudą ne tik sau, bet ir aplinkiniams, – paaiškina A. Alijošiutė.

Ji sako, kad įmonėms būti socialiai neatsakingoms apsimoka tik trumpalaike prasme. Pavyzdžiui, jei verslas kuriamas metams.

Tačiau jeigu investuojama į verslą, turintį ateitį, tuomet tikrai apsimoka.

Giriasi, bet realiai nieko nedaro

Jeigu pažvelgsime į įmonių internetinius tinklalapius, kai kuriuose jų pastebėsime rubriką: „Socialinė atsakomybė“. Ten netrūksta teigiamų atsiliepimų apie tai, kaip įmonė sėkmingai dirba, tausoja aplinką, rūpinasi savo darbuotojais ir pan.

Tačiau LAVA Tarybos vadovė perspėja, kad aklai tokiais pasigyrimais nereikėtų tikėti. Neretai tai būna tik pigus triukas, siekiant pasidaryti sau reklamą ar padidinti pardavimus.

Vis dėlto jeigu toje paskyroje pateikiami ne tik įmonės rodikliai, bet jie lyginami su kitų šalių įmonių rodikliais, vertėtų suklusti. Aišku, galbūt duomenys nėra tobuli, bet jie rodo pažangą, kaip laikui bėgant įmonė keičiasi.

„Manau, kad įmonėms socialinio atsakingumo reikėtų daugiau. Nesakau, kad Lietuvoje yra labai daug atsakingų įmonių, bet yra tokių, kurios eina tuo keliu. Tikiuosi, kad ateityje jų daugės“, – viliasi ji.

Atlieka tyrimą

Siekiant išanalizuoti įmonių atsakingą veiklą, palyginti Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos situaciją, LAVA vykdo vadovų apklausą „Baltijos verslo socialinė atsakomybė 2015“.

A. Alijošiutės nuomone, vadovų įsitraukimas į pirmąjį tokio masto tyrimą Baltijos šalyse yra puiki galimybė kiekvienai organizacijai atlikti savo atsakingos veiklos savianalizę ir padėti šalies mastu nustatyti tam tikrą verslo atskaitos tašką.

„Kaip vadovai įsitrauks į apklausą – parodys įmonių socialinės atsakomybės svarbą. Jeigu į tai bus žiūrima tik kaip į viešinimo akciją, jokia komunikacija nepadės. Tuomet tyrimas bus tik kaip gražus rūbelis, uždengiantis neatsakingą verslą“, – reziumuoja pašnekovė.

Šio tyrimo rezultatai leis išsiaiškinti tiek vidutinių, tiek didelių įmonių verslo atsakomybės prioritetus ir bus naudingi atsakingą verslą vykdančioms įmonėms.

Šaltinis: http://www.snaujienos.lt/naujienos/miesto-gyvenimas/39680-atsakingos-verslo-politikos-lietuvoje-dar-trksta

 

Narystės forma

Ataskaitos

D. U. K.

Kontaktai / Contacts